Τα 7 Σπουδαιότερα Κριτήρια Επιλογής Κέντρου Ξένων Γλωσσών

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Τα 7 Σπουδαιότερα Κριτήρια Επιλογής Κέντρου Ξένων Γλωσσών

Κάθε χρόνο, λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά, το ερώτημα που βασανίζει πολλούς γονείς είναι με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουν το κατάλληλο Κέντρο Ξένων Γλωσσών για τα παιδιά τους.

Στην εποχή μας, η γνώση ξένων γλωσσών και η ευχέρεια χειρισμού τους αποτελούν ένα από τα σπουδαιότερα προσόντα, υψίστης σημασίας όχι μόνο για την εργασία αλλά για όλους τους τομείς της ζωής.

Εξίσου κομβικός είναι και ο τρόπος που διδάσκονται οι ξένες γλώσσες, η διαδικασία δηλαδή η οποία καταλήγει στην απόκτηση της γνώσης, που είναι άλλωστε και αυτό που κάνει τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών να διαφέρουν μεταξύ τους.

Παρόλο που λόγω της πληθώρας Κέντρων Ξένων Γλωσσών είναι δύσκολο για έναν κηδεμόνα να συγκρίνει όλα τα σχολεία ή να είναι σίγουρος για το ποιο πρέπει να προτιμήσει, υπάρχουν ορισμένα κριτήρια που καλό είναι να λαμβάνει υπόψη πριν κάνει την τελική του επιλογή.

Ας δούμε τα 7 σημαντικότερα και πώς αυτά θα σας βοηθήσουν να πραγματοποιήσετε την καλύτερη επιλογή για το παιδί σας ή εσάς προσωπικά.

1. Σαφή προγράμματα και χρονοδιαγράμματα

Ένα Κέντρο Ξένων Γλωσσών που διαθέτει σταθερό και επαγγελματικό προγραμματισμό μπορεί να εγγυηθεί για την επιτυχία των μαθητών του και να δεσμευτεί όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, την κατανομή  της ύλης, τη συμμετοχή στις εξετάσεις και την απόκτηση πτυχίων.

Κι ακόμη, ανάμεσα στις πολυάριθμες επιλογές, φροντίζει να  προσανατολίζει τα μαθήματα αλλά και τους μαθητές για την απόκτηση των πτυχίων εκείνων που θα τους παρέχουν όσο το δυνατόν αρτιότερες γνώσεις και περισσότερες δυνατότητες επαγγελματικής ή/και ακαδημαϊκής πορείας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

2. Προσαρμογή στις ανάγκες του μαθητή

Ένα ακόμη σημαντικό κριτήριο που υποδεικνύει την ποιότητα ενός Κέντρου Ξένων Γλωσσών και την πρόθεσή του να προσφέρει γνώση σε όλους, είναι η αναγνώριση των διαφορετικών αναγκών των μαθητών του και η δημιουργία τμημάτων ανάλογα με τις ανάγκες αυτές.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ομοιογένεια (π.χ. ανά ηλικία, ανά επίπεδο ή ανά ειδικότητα) όπως και η δημιουργία τάξεων για μαθητές με δυσλεξία ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες.

3. Άμεση επικοινωνία με το κοινό και τους μαθητές

Δεδομένου ότι ζούμε στην εποχή της πληροφορίας  και η ενημέρωση μπορεί πλέον να επιτυγχάνεται πολύ εύκολα, είναι σημαντικό ένα σχολείο ξένων γλωσσών να είναι στη διάθεση του κοινού για άμεση επικοινωνία και πληροφόρηση.

Η πληροφόρηση αυτή μπορεί να είναι σχετική με τις υπηρεσίες που προσφέρει, να προωθεί ενημερωτικό υλικό μέσω της ιστοσελίδας του και να διαθέτει πλατφόρμες επικοινωνίας μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μαθητές είτε οι γονείς τους  έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με το προσωπικό του και να αποκτήσουν πλήρη και ξεκάθαρη εικόνα των μεθόδων που ακολουθεί.

4. Σωστό περιβάλλον

Οι αίθουσες ενός Κέντρου Ξένων Γλωσσών αποτελούν το χώρο εργασίας των μαθητών και των καθηγητών – χώρο στον οποίο περνούν αρκετό μέρος της εβδομάδας τους.

Ο σωστός φωτισμός, ο καλός εξαερισμός, ακόμη και η μελετημένη διάταξη εντός της αίθουσας είναι παράγοντες που μπορούν να βελτιώσουν τη διαδικασία της διδασκαλίας.

Ένα καλαίσθητο και ταυτόχρονα λειτουργικό περιβάλλον αυξάνει στο μέγιστο την αποδοτικότητα των διδασκόντων ενώ την ίδια στιγμή εμπνέει τους μαθητές, οξύνει τη δημιουργικότητά τους και τους απαλλάσσει από κάθε αίσθημα άγχους.

Είναι επίσης σημαντικό, οι χώροι ενός Κέντρου Ξένων Γλωσσών, να είναι κατάλληλα μελετημένοι και διαμορφωμένοι ώστε να προσαρμόζονται στις ανάγκες του σύγχρονου μαθήματος που συχνά απαιτεί χρήση μέσων όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι οθόνες προβολών κ.λπ.

5. Επιλογή βιβλίων και μεθόδων διδασκαλίας

Στις μέρες μας είναι πάρα πολλές οι σειρές βιβλίων που κυκλοφορούν για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών, καθεμιά γραμμένη με μια συγκεκριμένη εκπαιδευτική φιλοσοφία.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, τα ίδια τα βιβλία ξένων γλωσσών απαιτούν ή προτάσσουν κάποια συγκεκριμένη μέθοδο ή έναν καθορισμένο ρυθμό διδασκαλίας επηρεάζοντας συνολικά τη διαδικασία της εκμάθησης της ξένης γλώσσας.

Επομένως, είναι απαραίτητο ένα αξιόπιστο Κέντρο Ξένων Γλωσσών να μην διστάζει να αφιερώσει όσο χρόνο χρειάζεται  ώστε να εξετάζει τις σειρές βιβλίων που κυκλοφορούν στην αγορά, να συγκρίνει τις μεθόδους τους, να αναζητά τα αποτελέσματα που έχουν σημειώσει και με σιγουριά να επιλέγει το υλικό εκείνο που έχει να προσφέρει τα περισσότερα στους μαθητές με τον πλέον αποτελεσματικό και ουσιαστικό τρόπο.

6. Ενδιαφέρον για παιδαγωγικά θέματα

Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών που ενδιαφέρονται για τους μαθητές τους ως προσωπικότητες και για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των ικανοτήτων τους είναι ευαισθητοποιημένα για προβλήματα όπως ο σχολικός εκφοβισμός, οι μαθησιακές δυσκολίες και η αντιμετώπισή τους, ο ρόλος των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών κ.α.

Η προσέγγιση ευαίσθητων θεμάτων όπως τα παραπάνω, με οποιονδήποτε τρόπο και αν γίνεται (για παράδειγμα με την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και ομιλιών από ειδικούς ή με τη συγγραφή άρθρων), φανερώνει ότι το Κέντρο Ξένων Γλωσσών αναγνωρίζει την σπουδαιότητα του ρόλου του στον χώρο της παιδείας.

7. Αξιοποίηση της τεχνολογίας

Η χρήση της τεχνολογίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, κατά συνέπεια και της εκμάθησης ξένων γλωσσών, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα, το οποίο  βάζει σε σκέψεις εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που εκφράζεται η πεποίθηση ότι η σωστή μάθηση επιτυγχάνεται μόνο μέσα από το “παραδοσιακό μάθημα”  έχει πλέον αποδειχτεί ότι η χρήση τεχνολογικών μέσων, βελτιώνει και επιταχύνει τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Στην πραγματικότητα, το πιο σημαντικό είναι η χρήση της τεχνολογίας (η οποία σίγουρα θα πρέπει να είναι θεμιτή), να μην παραμερίζει αξίες που για τους περισσότερους συνδέονται με το “παραδοσιακό μάθημα”, όπως η μάθηση σε βάθος, η ουσιαστική κατανόηση του μαθησιακού αντικειμένου κ.α.

Στο Πρότυπο Κέντρο Ξένων Γλωσσών Μαρία Διαβάτη, η τεχνολογία γίνεται το κλειδί της επιτυχημένης μάθησης μέσω της VR Class και του Deeper Learning.

Virtual & Augmented Reality

Το VR Class αποτελεί μια καινοτομική προσέγγιση της διδασκαλίας,  η οποία επωφελείται από τις δυνατότητες της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας και για πρώτη φορά στην Ελλάδα προσφέρεται στους μαθητές σε έναν χώρο πλήρως εξοπλισμένο και ειδικά διαμορφωμένο.

Πιο συγκεκριμένα, πάντα υπό την καθοδήγηση και τον έλεγχο του καθηγητή και με τη χρήση του κατάλληλου αυτόνομου εξοπλισμού (VR Headsets) οι μαθητές βιώνουν μια ολοκαίνουρια εμπειρία που αλλάζει τα δεδομένα στην εκμάθηση ξένων γλωσσών.

Μέσω εμπειριών εικονικής πραγματικότητας που κεντρίζουν όλες τις αισθήσεις όπως του εικονικού ταξιδιού στο χωροχρόνο, της περιπέτειας, του διαλόγου και της ανακάλυψης, η μάθηση συνιστά πλέον ένα αξέχαστο πολιτισμικό βίωμα και το μάθημα μετατρέπεται σε ψυχαγωγία για τους μαθητές, χωρίς ωστόσο να αποκλίνει ούτε στιγμή από τον εκπαιδευτικό σκοπό του.

Enhanced Deeper Learning

Ταυτόχρονα και σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα του παραδοσιακού μαθήματος, στο κέντρο μας η μάθηση είναι ουσιαστική και αποτελεσματική μέσω του Enhanced Deeper Learning, το οποίο διασφαλίζει ότι αποτρέπεται οποιαδήποτε μορφή επιφανειακής διδασκαλίας, τυφλής απομνημόνευσης (παπαγαλία) και μονότονου μαθήματος που συναντώνται πολύ συχνά στο σύγχρονο σύστημα εκπαίδευσης και όχι μόνο βλάπτουν τα μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά δημιουργούν βαρύτατο αίσθημα άγχους στους μαθητές και αίσθημα αποστροφής προς το ίδιο το μάθημα και το αντικείμενό του.

Μέθοδος CLIL

Το κέντρο μας, με τη βοήθεια και της παγκοσμίως επιτυχημένης μεθόδου CLIL (Content and Language Integrated Learning – Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας) έχει δημιουργήσει προγράμματα που στοχεύουν στο κέντρισμα και στην ανάπτυξη μιας σειράς ικανοτήτων.

Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν τη κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την αποτελεσματική επικοινωνία, τη βελτίωση της έκφρασης μέσω του γραπτού και του προφορικού λόγου, τον προβληματισμό και την επίλυση προβλημάτων, την πρωτοβουλία και συμμετοχή στην τάξη.

Δεξιότητες ουσιαστικής σημασίας σε σύγχρονους επαγγελματικούς τομείς, που αποτελούν ένα εφ’ όρου ζωής εφόδιο για τους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στα προγράμματα Deeper Learning.

Το κέντρο μας, ανταποκρινόμενο στις υψηλές απαιτήσεις του Deeper Learning, έχει υλοποιήσει τη διαμόρφωση προγραμμάτων διαθέσιμων από το επίπεδο A Senior μέχρι και το επίπεδο C1/C2, ειδικά προσαρμοσμένων  στις ανάγκες και τις γνώσεις που ανταποκρίνονται στο εκάστοτε επίπεδο.

Όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς ερχόμενος σε επαφή με τις καινοτόμες πρωτοβουλίες του πρότυπου κέντρου μας, οι δυνατότητες που προσφέρει πλέον η τεχνολογία, όταν αξιοποιούνται με τον κατάλληλο τρόπο στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και όταν συνοδεύονται από την απαιτούμενη επιμόρφωση των ίδιων των εκπαιδευτικών, απογειώνουν τη διαδικασία διδασκαλίας και εκμάθησης μετατρέποντάς τις σε μία αποτελεσματική, δημιουργική και συναρπαστική εμπειρία.

Σας περιμένουμε να γνωριστούμε

Αυτά λοιπόν ήταν τα 7 σημαντικότερα κριτήρια επιλογής κέντρου ξένων γλωσσών σύμφωνα με την άποψη μας.

Η τελική επιλογή δεν είναι εύκολη υπόθεση – γι’αυτό λοιπόν πάρτε το χρόνο σας, πραγματοποιήστε ενδελεχή έρευνα αγοράς, κρίνετε τα υποψήφια κέντρα με βάση τα προαναφερθέντα κριτήρια και χαρείτε μια συνειδητοποιημένη απόφαση.

Σε κάθε περίπτωση εμείς είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε στο δύσκολο αυτό έργο – καλέστε μας στα τηλέφωνα 210-66.23.165 & 210-66.28.386 (πατήστε πάνω στους αριθμούς για απευθείας κλήση από κινητό) – θα χαρούμε να γνωριστούμε!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
ΜΑΡΙΑ ΔΙΑΒΑΤΗ - Πρότυπο Κέντρο Ξένων Γλωσσών, Κορωπί
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΑΣ;
ΚΛΗΣΗ
ΧΑΡΤΗΣ